کارشناس آزمایشگاه مرکزی دانشگاه کاشان کارشناس برگزیده شبکه آزمایشگاهی فناوری های راهبردی کشور شد

۱۹ آذر ۱۴۰۲ | ۱۴:۰۹
تعداد بازدید:۱۸۰

کارشناس آزمایشگاه مرکزی دانشگاه کاشان، کارشناس برگزیده شبکه آزمایشگاهی فناوری های راهبردی شد. رئیس شبکه آزمایشگاه مرکزی دانشگاه کاشان گفت: در دهمین نشست مدیران مراکز عضو شبکه آزمایشگاهی که روز یکشنبه ۵ آذر ماه ۱۴۰۲ در دانشگاه آزاد اسلامی واحد علوم و تحقیقات تهران برگزار شد، حسین فرجی کارشناس آزمایشگاه مرکزی دانشگاه کاشان کارشناس برگزیده شبکه آزمایشگاهی فناوری های راهبردی کشور معرفی شد.


 دکتر مهدی عباس محمدی با بیان اینکه آزمایشگاه مرکزی دانشگاه کاشان جزء آزمایشگاه های توانمند شبکه آزمایشگاهی فناوری‌های راهبردی می‌باشد، افزود: بر اساس ارزیابی عملکرد سال 1401 کل آزمایشگاه های زیر مجموعه شبکه آزمایشگاهی فناوری های راهبردی، عملکرد کل مجموعه آزمایشگاه مرکزی دانشگاه کاشان مثبت ارزیابی شده و کارشناس آزمایشگاه مهندسی معدن این دانشگاه نیز به عنوان کارشناس برگزیده شبکه آزمایشگاهی فناوری های راهبردی انتخاب گردید.
 آزمایشگاه مرکزی دانشگاه کاشان با هدف متمرکزسازی و ساماندهی تجهیزات پیشرفته آزمایشگاهی مورد نیاز در خردادماه سال 1395 افتتاح گردید. این آزمایشگاه با در اختیار داشتن امکانات و دستگاه‌های پیشرفته آنالیزی در دانشگاه کاشان و تجهیزات موجود در پژوهشکده اسانس‌های طبیعی واقع در قمصر (حدود 40 دستگاه آزمایشگاهی پیشرفته) و با تکیه بر دانش متخصصین در جهت برطرف نمودن نیازهای علمی و تحقیقاتی پژوهشگران مراکز علمی و صنعتی در داخل و خارج از شهرستان نقش مهمی را ایفا می کند.

به همت متخصصین و کارشناسان محترم، آزمایشگاه مرکزی دانشگاه کاشان توانست در سال 1396 رتبه اول کشوری در بین آزمایشگاه‌های مرکزی را کسب نماید. علاوه بر این آزمایشگاه مرکزی دانشگاه کاشان در سال 1398 توانست به عضویت فعال شبکه آزمایشگاهی فناوری های راهبردی و در سال 1400 نیز به سطح توانمند آزمایشگاه های این شبکه دست یابد که از این طریق می‌تواند به تسهیل فرایند خدمت رسانی کمک نماید. این واحد آزمایشگاهی بر اساس قوانین و تعرفه های دانشگاه کاشان، اقدام به ارائه خدمات آزمایشگاهی به جامعه علمی کشور می نماید.